Domů Tech Gastronomické trendy Vánoc 2023

Gastronomické trendy Vánoc 2023

12

10 chytrých gastronomických trendů pro rok 2023. Jak si můžete udržet náskok před konkurencí v nadcházejícím roce?

Podoba Vánoc 2023? Na pořadu dne je udržitelnost

ánoce jsou pro většinu lidí nejvýznamnějšími svátky roku. K jejich oslavě patří i výzdoba a úprava interiéru. Někdo se spokojí s výzdobou na okně a vánoční hvězdou v červeném květináči, jiný upřednostní honosnou výzdobu celého bytu či domu. „Vánoce lze vnímat všemi smyly,“ říká interiérová designérka Markéta Fleischnerová, z Atelieru MF art, která se představí v PVA EXPO PRAHA na veletrhu Stříbrné vánoční dny. Veletrh můžete navštívit ve dnech 7. až 10. prosince 2023.

V jakých barvách budou letošní Vánoce?
Barvou Vánoc roku 2023 je Viva Magenta, krásná karmínová barva, která se k vánočním svátkům pěkně hodí. Já sama se barevných trendů nedržím, ale tato barva je tak příjemná, že ji těm, co chtějí změnu v barevnosti, ráda doporučím. Držet se trendů však není nutné. Možné je použít i barvy, které potěší a udělají dobře na duši. Překrásné mohou být výzdoby v pastelových barvách například ve světle zelené, růžové, světle modré či žluté. Pokud tyto barvy doplníte třpytkami, vytvoříte velmi originální výzdobu.
Kdo dává přednost umírněnější výzdobě, může použít tradiční barvy jakou je stříbrná, zlatá a měděná. Jejich kombinace vytvoří velmi elegantní a luxusní vzhled.

„Cenově dostupná luxusní povaha restaurací se přesto udržela,“ poznamenává časopis QSR na základě údajů z amerického trhu rychlého občerstvení. Podle portálu se po počátečním inflačním šoku v USA hosté vracejí do stravovacích zařízení a objem prodeje roste, i když hlavně kvůli růstu cen (meziroční nárůst o 7,6 % kvůli 15,8 % vyšším cenám). Celkový provoz v amerických restauracích zůstává mírně na poklesu (-2,6 %).

Zdá se, že evropské postoje nejsou tak optimistické. Podle průzkumu NPD Foodservice Uncertainty Impact Survey provedeného v dubnu/květnu 2022 téměř osm z deseti evropských spotřebitelů uvedlo, že zaznamenali nárůst cen v restauracích. Respondenti z deseti uvedli, že „ceny dle mě vzrostly až příliš“, což naznačuje, že zvýšení cen ovlivní i jejich stravovací návyky. Třetina spotřebitelů deklarovala ochotu obchodovat, což znamená, že by průmysl využívali méně intenzivně a sami si vařili. Ale asi každý druhý dotázaný tvrdil, že ke správě svých účtů používá techniky obchodování s nižšími cenami, čímž bojuje proti napjatým rozpočtům a zvyšování cen.

Ve světle výše uvedeného lze bezpečně předpokládat, že rok 2023 bude rokem pečlivé optimalizace procesů, ale také inovací, které hostům poskytnou pocit dobře investovaných peněz do skvělé zábavy a volného času. Jaké gastronomické trendy tedy stojí za to sledovat, abychom zajistili úspěch na gastronomickém trhu v následujících dvanácti měsících? Podívejte se, co jsme zjistili na základě analýzy globálních trhů.

Potravinové trendy 2023: udržitelnost a inovace v kuchyni

Hrát fér

Ti, kteří chtějí zůstat konkurenceschopní v roce 2023, by měli věnovat pozornost neustále rostoucímu trendu udržitelnosti. Zákazníci stále více vyhledávají restaurace, které používají místní suroviny, nebo ty, které mají zdokumentovaný, udržitelný původ (a dokonce i certifikáty Fair Trade!).

Nové komfortní potraviny

Hledání alternativ by mělo být rozšířeno na takzvané komfortní jídlo, včetně různých druhů pouličního jídla. Například Americká asociace restaurací, citovaná společností EatThis, naznačuje, že rok 2023 bude rokem kuřecího sendviče. Nicméně, „Chicken Sandwich 3.0“ má být ještě bohatší na chutě, textury a ingredience. Podobný nárůst popularity se očekává u wrapů, protože se stávají zdravější náhražkou rychlého občerstvení. Tapas jsou také in, takže můžete zvážit jejich nabídku k rozvozu.

Vegetariánská jídla 

Ti, kteří omezili maso nebo se ho úplně vzdali, mohou být příjemně překvapeni veganskými a vegetariánskými náhražkami živočišných produktů a dokonce i mořských plodů. Veganské kuře, květákové kotlety, sójový steak nebo brokolicový hamburger – nenechte si ujít tyto pokrmy, protože vegetariánská volba je dnes musí mít v každé restauraci. Neexistuje žádná výmluva, proč nezahrnout alternativu do svého menu.

Podmanivé menu

V novém roce 2023 budou hosté očekávat také nové příchutě. Podle portálu Degustační stůl můžete své hosty obsloužit například:

řemeslné a specializované výrobky, např. ochucené máslo, ručně vyráběná sůl, tradiční maso nebo sýrové výrobky z kozího mléka;

  • stimulující a relaxační ingredience, které jsou zajímavé a dokonce i mírně kontroverzní a mohou přidat půvab k příběhu pokrmu, např. kanabinoidy;
  • kuriozity z celého světa, např. s přidáním orientálního koření. Už jste slyšeli o koji (fermentovaná rýže, ječmen nebo sójová pasta),  gochujang (pasta na bázi sladkého chilli) nebo ssamjang (podobná gochujang, ale s cibulí a česnekem)? Servírování „luxusních jídel“ hostům není jen módní výstřelek, ale také forma vzdělávání.

Trendy v řízení restaurací 2023: optimalizace bez ztráty kvality

Ghost kitchens zůstávají horkým tématem

Odborníci poukazují na to, že bez strategie „digitalizace především“ bude obtížné zůstat v podnikání v roce 2023. Podle magazínu QSR budou virtuální restaurace, které zákazníci navštěvují pouze online a konzumují přes rozvoz, stále populárnější. Ve srovnání s klasickými restauracemi, které vyžadují vysoké výdaje, jako je nájem, vybavení, stejně jako kuchyňský a servisní personál, nabízí přístup pouze virtuálně velký potenciál pro tvorbu přidané hodnoty.

Optimalizace

Již zmíněný trend udržitelnosti je důležitý také z hlediska řízení efektivity a udržení vysoké kvality v kombinaci s atraktivní cenou.

Za tímto účelem by restauratéři měli hledat co nejvíce řešení s nulovým odpadem. Jedním ze způsobů je zefektivnění menu. Nejen, že nezahlcuje zákazníka, ale také pomáhá restauracím zaměřit se na zlepšení kvality svých pokrmů a pomáhá snižovat množství odpadu.

Nové technologie

  • Roboti

Jen dva zaměstnanci v celé restauraci? Je to možné. Takto funguje rychlá neformální restaurace Spyce v Bostonu, která využívá plně automatizovanou kuchyni. Malý tým lidí připravuje ingredience v kuchyni mimo provozovnu, ale roboti dokončují vaření na místě. V restauraci pracují pouze dva lidé. Jsou zodpovědní za dokončování pokrmů, protože hosté si objednávají pokrmy pomocí digitálních kiosků. Budoucnost je již tady!

  • Samoobsluha

Pokud je robo-kuchař prozatím příliš, co robo-číšník? Stále více restaurací zavádí automatizovaná řešení pro zadní a přední části restaurace, a to nejen digitální objednávkové kiosky, ale také samoobslužné tácy.

  • Aplikace

Rezervovat stůl, objednat jídlo za nejlepší cenu, rychle najmout kvalifikovaný personál, propagovat a hodnotit restauraci. Povolením objednávání pomocí chytrého telefonu (QR kód) nebo kiosku může restaurace snížit režijní náklady zaměstnanců a chyby při objednávkách. Nezapomeňte nabídnout kvalitní WiFi síť v restauraci, také na zahradě.

Trendy v marketingu 2023: kulinářské zážitky a digitální přístup

Události, emoce, budování zkušeností kolem stolu

V roce 2023 bude s ohledem na inflaci nesmírně důležité budovat zážitek z restaurace. Například návštěva restaurace Mil v Cuzcu v Peru je pohlcujícím zážitkem, kterému předchází setkání s místní komunitou. Jeho vrcholem je jídlo o osmi chodech, které zdůrazňuje ingredience nalezené v různých nadmořských výškách a v různých ekosystémech And.

Restaurace Gaggan Anand v Bangkoku má naproti tomu menu pouze pro emodži a podává pokrmy v neobvyklých formách, jako jsou puzzle. Jedním z jeho největších hitů je série „Lick It Up“, ve které si hosté přikládají talíře k ústům, aby slízli obsah z talířů.

Absolutním hitem je kodaňská restaurace Alchemist od slavného šéfkuchaře Rasmuse Munka. Návštěvníci vstupují masivními vyřezávanými bronzovými dveřmi, procházejí halou pokrytou graffiti, procházejí hlubokým vinným sklepem a do klenuté jídelny osvětlené akvárii s medúzami. Tam na ně čeká show skládající se z 50 jídel inspirovaných kuchyněmi z celého světa.

Nová skupina zákazníků: hráči

Časopis QSR poukazuje na novou skupinu, na kterou stojí za to se zaměřit: hráče. Restaurace všech velikostí mohou propagovat své aplikace ve hrách, nabízet ceny a nabízet své menu hráčům, aniž by snižovaly jejich zisk. Aktivity v herním kanálu mohou zvýšit vaši online a návštěvnost v místě a zvýšit efektivitu vašich věrnostních programů.

Rok 2023 je rokem chytrých řešení

Roky 2020 – 2022 se zapíší do dějin gastronomie jako období největších dějinných změn. Během pouhých několika měsíců průmysl využil řešení, jejichž implementace by jinak trvala roky. Tváří v tvář současným hrozbám, jako je zvýšení inflace a nákladů na výrobky, stejně jako pokles poptávky způsobený nižším blahobytem hostů, doufejme, že restauratér má stále šanci na slušný zisk.

Má to však jednu podmínku. Nestane se to bez pečlivých výpočtů, i když hledání úspor nemůže probíhat na úkor kvality v restauraci. A protože hosté jsou vzácnější, stojí za to bojovat za ně všemi možnými kanály.

Desatero chytrého restauratéra pro rok 2023

  1. Nabídněte extrémní kuriozity v nabídce.
  2. Propagujte zdravé stravování a poskytněte vegetariánské možnosti v nabídce.
  3. Optimalizujte menu z hlediska množství – někdy čím méně jídel, tím lépe!
  4. Zajistěte udržitelnější obaly pro objednávky rozvozu.
  5. Zaveďte politiku nulového odpadu.
  6. Investujte do chytrého kuchyňského vybavení.
  7. Postarejte se o zkušenosti a emoce zákazníka: samotnou událost a prezentaci pokrmu.
  8. Vybudujte si digitální značku a neváhejte inzerovat v nových médiích.
  9. Používejte aplikace, které usnadňují život vám i vašim hostům.
  10. Experimentujte, testujte, vyhledávejte a pozorujte a učte se od ostatních restauratérů

Co všechno je možné do barev zahalit?

Kdo si chce s výzdobou na Vánoce vyhrát, může v interiéru vyměnit mnoho doplňků. Použít může například vánoční závěsy, polštáře, deky, hrnečky, porcelán nebo jídelní servis a celý advent může používat pouze vánoční motivy na čemkoli.
Kdo chce, tak si může obléci trička s vánočními motivy, svetry a podobně. Doma je možné nosit domácí oblečky, pyžama, pantofle a župany, to vše laděno do Vánoc.
V duchu svátků je možné dát do květináčů vánoční hvězdy, možné je i po čas celého adventu zdobit vánoční stromek. Dá se i vánočně stolovat, stačí na jídelní stůl dát vánoční prostírání a na něj umístit adventní věnec se svíčkami.

Propisuje se nějak do Vánoc trend udržitelnosti?

Udržitelnost je na pořadu dne, je to nutnost. S udržitelností souvisí návrat k přírodním materiálům jako je len, bavlna či hedvábí. Patří sem i dekorace z jablíček, sušeného ovoce, ořechů, stužky z přírodních materiálů jako je sisal, lýko, bavlněné mašle a podobně.

Je možné v duchu udržitelnosti plánovat dárky?

Můžeme recyklovat a apcyklovat, neboli vytvořit ze starších věcí krásné nové a jimi můžeme obdarovávat naše blízké. Lze například kupovat knihy z druhé ruky nebo na tričko, které je nové nenošené, vyšít výšivku či barvami na textil namalovat něco, co druhého potěší. Při tvůrčích aktivitách je možné využít velkou dávku nápaditosti. Do velké zavařovací sklenice lze třeba nasypat ingredience na oblíbený koláč nebo do malé skleničky nasypat koření na svařené víno. Lze vytvořit svůj čaj a několik druhů bylinek a sušeného ovoce nasypat do bavlněného sáčku, to je milý a osobní dárek.
Udržitelnost také můžete podpořit tím, že si nebudeme dělat velké zásoby jídla v lednici a budeme péci méně cukroví, než tomu bylo loni a Vánoce si užívat trochu střídměji.

Je možné očekávat nějaké netradiční materiály?

Alternativou k tradiční lesklé a třpytivé výzdobě mohou být neonové hvězdy, koule a jiné tvary, které interiéru dodají moderní styl a stanou se reprezentantem high-tech doby. Takové ozdoby okamžitě upoutají pozornost a vytvoří velmi originální prostředí.

Co z výzdoby by v českých domácnostech nemělo chybět?

Určitě bychom se měli snažit o to, abychom svátky vnímali všemi smysly. Čich můžeme polaskat vůněmi jako je purpura nebo františek. To je klasika každých Vánoc. Ke svátkům patří i pečení vánočky a cukroví, které provoní celý byt.
Neměla by chybět ani trocha třpytu a světýlek v podobě svíček a světelných řetězů, které rozjasní dlouhé večery a vytvoří sváteční atmosféru. To samé platí o adventním věnci, který po čtyři neděle připomíná, že bychom se měli zklidnit a užívat si čas více s rodinou, povídat si spolu, chodit na procházky a užívat si adventní dny. K tradicím patří i tradiční rituály jako je lití olova, házení střevíce a krájení jablka.

Designérka Markéta Fleischnerová, z Atelieru MF art se představí na pódiu v rámci doprovodného programu veletrhu Stříbrné vánoční dny v sobotu 9.12. ve dvou vstupech.

  • Dopolední blok je od 11 do 13hodin.
  • Odpolední blok je od 15 do 17hodin.

Pohoda na talíři — „jídlo s náladou“

Jídlo, které posiluje imunitu, zlepšuje celkové zdraví a podporuje vývoj dětí, se těší stálé oblibě již několik let. Pokud jde o nadcházející rok, bude to všechno o „jídle s náladou“ – dobrém jídle pro naše tělo, mysl i duši. Spotřebitelé a návštěvníci restaurací budou hladoví po produktech, pokrmech a nápojích, které slibují zvýšení jejich výkonnosti, pomáhají snižovat stres či zvyšují soustředění a produktivitu.

Budou se dívat za hranice známých stimulantů, jako je kofein, protože tento trend zahrnuje všechny druhy rostlinných produktů včetně ovoce, zeleniny a luštěnin. Ty poslední (např. fazole pinto) budou obzvláště oblíbené, a to díky jejich bezkonkurenčnímu obsahu hořčíku – minerálu, o kterém je známo, že zmírňuje stres a únavu.

Spotřebitelé budou vyhledávat potraviny bohaté na vlákninu; pro-, pre- a postbiotika; stejně jako folát – to vše pomáhá v boji proti vyčerpání. Produkty a pokrmy obohacené o ashwagandhu, levanduli nebo chmel jsou také in, protože se všichni snažíme zůstat v klidu, nedráždit si nervy a zahnat úzkost.

Pohoda na talíři — „jídlo s náladou“

Rostlinná tradice

Vaření bez masa je na konstantně vzestupné křivce. Veganské a vegetariánské restaurace budou i nadále přibývat a ty tradičnější budou stále více rozšiřovat svou rostlinnou nabídku. Spotřebitelé, zejména mladší, budou zvláště hrdí na to, že omezují maso, čímž projevují svou náklonnost k udržitelnému životnímu stylu. Bohužel by právě toto mohlo čím dál tím víc drhnout mezi nimi a staršími členy jejich rodiny.

To je důvod, proč se hosté doslova hrnou do míst, která nabízejí klasická jídla z různých zemí a kultur, přepracovaná tak, aby obsahovala pouze rostlinné suroviny. Omezení konzumace masa neboli flexitariánství je nadále považováno za dobrý krok k přechodu k plně bezmasé stravě, která je dobrá pro planetu, pro zvířata i pro vlastní zdraví člověka.

Rostlinná tradice

Samostatné stolování

Místa v restauracích pro jednoho? Je to nejen možné, ale prostě nutné. Nárůst sólového stolování zaznamenávají majitelé restaurací i kaváren. Protože se hosté zaměřují na péči o sebe, i když často žijí sami, je důležité přizpůsobit se jejich potřebám. A to třeba tím, že jim podniky poskytnou dobře navržené prostory, kde mohou trávit čas, pracovat a v klidu si vychutnat dobré jídlo. Nenechte se tedy zákazníky zaskočit, když vás požádají o stůl pro jednoho!

Samostatné stolování

Šetrný, lahodný

Žijeme v době krize. Rostoucí náklady na podnikání pociťuje i potravinářský průmysl. Štamgasti z restaurací budou častěji zůstávat doma a kdysi hojně utrácející budou více šetřit.

To nutí majitele restaurací hledat kreativní způsoby, jak udržet nízké náklady. Řešením může být třeba používání „méně oceňovaných“ ingrediencí, které byly donedávna vynechány z jídelníčků – od alternativních kusů masa, včetně vnitřností, až po části zeleniny, které mohly skončit v koši, jako je například mrkev. Pojmy jako „nulový odpad“ přejdou od vágních frází ke skutečným činům konaných v každé kuchyni restaurace.

Šetrný, lahodný

Bouřlivé počasí

Změna klimatu není bohužel mýtus, ale skutečnost. Spotřebitelé se už teď obracejí k výrobkům a pokrmům, které jejich tělu pomáhají vypořádat se s extrémními teplotami, od silných mrazů až po vedra, a také k těm, které v případě nouze dlouho vydrží.

Polévky, které zahřejí, saláty, které osvěží — to je něco, co už známe a děláme dobře. Nyní je čas přemýšlet o pokrmech, které nejen pomáhají tělu odolávat vyčerpání z horka nebo podchlazení, ale také usnadňují seniorům, dětem a lidem se speciální dietou přečkat zvláště náročné podmínky.

Bouřlivé počasí

Stravování šetrné ke klimatu

Vzhledem k tomu, že jednotliví zákazníci kladou stále větší důraz na výběr produktů šetrných k životnímu prostředí, pravděpodobně se v tomto ohledu zvýší i tlak na restaurace a kavárny. Přírodní ingredience, krátké dodavatelské řetězce, vlastní zeleninové zahrádky – to jsou jen některé z aspektů, které upoutají pozornost zákazníků.

Úsilí o udržitelnost by mělo být nedílnou součástí vašeho každodenního podnikání; očekávejte, že se zákazníci budou ptát na ekologicky udržitelné pracovní normy, postupy a chování. Připravte se – a rovnou se pusťte do práce!

Stravování šetrné ke klimatu

Nostalgické jídlo

Výzkumy neustále ukazují, že lidé mají tendenci se nejlépe cítit se známými produkty, hudbou nebo předměty. To znamená s takovými věcmi, které pro nás mají sentimentální hodnotu a přinášejí vzpomínky na minulost. Nedělní večeře u babičky? Tradiční sváteční hostina? Špagety, kterým jste žili na vysoké škole? To je jen několik příkladů potravin, díky kterým se člověk cítí „jako doma“.

Takzvané nostalgické jídlo, které člověka vrací zpátky ve vzpomínkách, bude letos obzvlášť důležité. Například produkty z 80. let se nyní znovu objevují na pultech obchodů. Ujistěte se, že některé z nich máte ve své nabídce. Zákazníci jistě ocení tento výlet do minulosti.

Nostalgické jídlo

Sladké a pikantní? Zkuste „swicy“!

Už jste slyšeli výraz „swicy“? Vztahuje se k lahodné kombinaci pálivosti a sladkosti v jediném pokrmu, dezertu nebo příloze. V roce 2023 budeme jíst hořké čokoládové tyčinky s chilli, smažené kuře v korejských omáčkách smíchaných s jahodovým džemem, želé z černého pepře a spoustu dalších předkrmů, hlavních jídel a dezertů kombinující obě chutě.

Všichni jsme se učili, že naše chuťové pohárky dokážou rozlišit sladkou, slanou, hořkou, kyselou a umami příchuť, ale až donedávna nikdo nemluvil o důležitosti „zpracování chuti“. Takto „dochází“ k chuti, když ochutnáváme vícevrstvé kompozice různých ingrediencí, a to je přesně ten druh neotřelého zážitku, který vaši zákazníci očekávají.

Sladké a pikantní? Zkuste „swicy“!

Udělejte si místo pro houby

Shiitake, portobello, lví hříva nebo houby maitake byly již široce zastoupeny v nabídkách roku 2022. V roce 2023 budou houby ještě růst na popularitě, zejména pokud jde o ty netradičnější nebo pěstované v laboratoři.

Fungují skvěle v pokrmech a la carte, předkrmech, a dokonce i v nápojích. Vlastní houbové farmy jsou stále častějším jevem a jednoznačným lákadlem pro zákazníky toužící vyzkoušet nové zážitky, chutě a kompozice. Houbová sezóna začíná právě teď – a trvá po celý rok!

Udělejte si místo pro houby

Globálně lokální

Jak se svět stále více propojuje, místní kuchyně získávají celosvětové uznání. Zatímco čínské, japonské, mexické, indické nebo thajské jídlo pomalu přechází z „trendy“ na „klasiku“, každý rok přináší něco nového. Posledních pár let patřilo gruzínštině a další revoluce je hned za rohem.

Jídlo putuje s migranty, takže odborníci předpovídají příliv jídel z takových míst, jako je Hongkong, Ukrajina, Rusko a Polsko, a také z mnoha afrických a jihoamerických zemí, např. Kolumbie.

***

To je jen malý výběr těch nejžhavějších gastronomických trendů. Měli bychom také zmínit rostoucí všudypřítomnost kari z jednoho hrnce, které je považováno za perfektní krizové jídlo, yuzu, „pálivý med“ s chilli nebo sušené zeleninové svačiny. Jedna věc je jistá – zákazníci budou stále více chtít jíst lokální, zdravé a chutné jídlo… takové, které je překvapí. Hodně štěstí v roce 2023!

Pozvěte přírodu domů

I letos zůstává jedním z nejsilnějších trendů návrat k přírodním materiálům a vlastnoruční výrobě. V duchu minimalismu, ekologie a úcty k tradičním Vánocům dává čím dál více lidí přednost slaměným, háčkovaným či dřevěným ozdobám a dárky balí do přírodního hnědého papíru dozdobeného například větvičkou jehličnanů a sušenými kolečky citrusů.

Barvy, kam se jen podíváte

Na druhé straně stojí trend výraznějších barev. Syté odstíny ovšem vystřídaly ty tlumenější a pastelové. Mezi vánočními ozdobami a dekoracemi si lze v obchodech všímat, že mnohem více prostoru dostává například světle růžová, korálová, limetkově zelená, meruňková či lila a v poslední době také velmi moderní mátová, petrolejová a světle modrá.

Pokud naopak vašemu oku lahodí spíše zemitější barvy, letos nešlápnete vedle s ozdobami v odstínech měděné, hliněné a jakékoliv jiné hnědé.

Vánoční Barbie

U barev ještě zůstaneme, tentokrát však u jediné. Po vzoru celosvětového Barbie šílenství, které odstartoval stejnojmenný snímek, se zdá, že růžová barva nevynechá ani Vánoce. Pokud tedy chcete být letos opravdu v kurzu, sáhněte po růžových ozdobách, věncích a prostírání, nebo rovnou po celém růžovém umělém stromečku.

atříte mezi ty, kteří se řídí trendy a vždy s nimi drží krok? Sledujete influencery na sociálních sítích a nic z novinek v oblasti módy a designu Vám v žádném případě nesmí ujít? Potom jste si jistě všimli, že trendy v barvách se každým rokem mění. Věděli jste, kdo určuje barvu roku?

Koncem roku tradičně vyhlašuje společnost Pantone barvu roku, která je na výsluní celý následující rok a inspirují se jí designéři v mnoha odvětvích. Pantone je světoznámá instituce, která sídlí v New Jersey v USA a je známá svým systémem barev. Barva roku se vybírá na základě analýzy v módě, designu, ale i podle dění ve světě a společenských událostí. Vidět ji můžete nejen v módě, interiérovém designu a jiných odvětvích, ale ovládla dokonce i vánoční výzdobu.

Jak se prezentuje MAGENTA a jak tuto barvu kombinovat?

Magenta je směs tónů červené, fuchsiové a růžové. Tento odstín je inspirován karmínem, který se nachází v přírodě. Charakteristická je pro ni výjimečnost a poutavost na první pohled. Jejím cílem je vyjadřovat radost, optimismus a odvážnost.

Hit roku 2023 – intenzivní barva „Viva magenta” svou výjimečností poutá pozornost. Rozhodnete-li se pro tuto unikátní barvu bude Vaše vánoční výzdoba určitě „in” a nepřehlédnutelná.

Ptáte se jak ji použít? Můžete vsadit na jistotu a použít ozdoby pouze v samotném odstínu magenta. Zde doporučujeme zvážit množství použitých ozdob, jinak se může stát, že se váš domov změní v růžové království. Odvážní mohou experimentovat s různými kombinacemi, kde ale není třeba zapomenout, že magenta má být dominující barvou. Je jen na Vás, jestli zvolíte soulad barev výzdobou tón v tónu nebo se rozhodnete pro barevný kontrast. Jelikož se jedná o výraznou barvu je vhodné ji kombinovat s neutrálními barvami. Můžete vyzkoušet vytvořit zajímavé duo růžové s některým odstínem šedé nebo kombinace s pastelovými barvami.


Umělé vánoční stromky 3D

Umělé vánoční  stromky 3D jsou HIT posledních let. Použité 3D jehličí neopadává a je k nerozeznání od živého. Více než 30 exkluzivních druhů jen u nás. Každý náš 3D stromek nabízí prvotřídní vzhled, tvarovou a barevnou dokonalost. Pro hustší a reálnější vzhled je střed zahuštěný klasickým jehličím. Vybrat si můžete různé druhy a provedení stromků, ať už borovice, smrk nebo tradiční jedli.


Trh už zaplavily vánoční ozdoby, se kterými bude vaše domácnost a vánoční stromek doslova zářit. Najdete nespočet designů a rozhodnout se můžete pro různé tvary, vzory a velikosti. Obdivuhodné jsou vánoční koule se třpytkami, které pokrývají celou kouli nebo jen její část. Volit si můžete také mezi matnými a lesklými ozdobami.

Tak co, jaké si vyberete Vy? Všechno je jen na vaší kreativitě.