Domů INOVACE INSPIRACE Dánský Viking katapultoval podceňovaný Haas mezi špičku formule 1Dánský Viking katapultoval podceňovaný...

Dánský Viking katapultoval podceňovaný Haas mezi špičku formule 1Dánský Viking katapultoval podceňovaný Haas mezi špičku formule 1

1

Loni Haas ve výsledkové listině světového šampionátu paběrkoval. Přišla nová sezona, nové monoposty, nové pneumatiky, staronový pilot a rázem je všechno jinak.

Mick Schumacher a Mazepin přitom loni nedosáhli na jediný bod, což samozřejmě znamenalo poslední místo v Poháru konstruktérů.

Po ruské invazi na Ukrajinu zažil Haas turbulentní chvíle. Ukončil spolupráci nejen s mladým Rusem, ale i s titulárním sponzorem. Tím byl ruský koncern Uralkali zpracovávající potaš. Vlastníkem dvacetiprocentního podílu je Mazepinův otec Dmytrij, který patří mezi oligarchy s blízkým napojením na  prezidenta Vladimira Putina.

„Stále se nám hlásí zájemci o sponzorování,“ snažil se uklidnit situaci šéf Haasu Günther Steiner.

Tým dál pokračoval v testech, byť je v Sáchiru narušilo zpoždění nákladního letadla s novým monopostem VF-22. To už byl v boxech Kevin Magnussen.

Dán závodil v barvách Haasu v letech 2017 až 2020. Pak byl ale spolu Romainem Grosjeanem vyměněn za dva nováčky. Během roku, kdy působil v zámoří, se toho v týmu s dílnami v americkém Kannapolisu a britském Banbury evidentně hodně změnilo.

„Vidím ten obrovský pokrok, Haas mi dal k dispozici skvělé auto,“ liboval si Dán v Bahrajnu od pátečních tréninků na Velkou cenu.

Se skvělým monopostem dosáhl skvělých výsledků. Začalo to nečekaným sedmým místem v kvalifikaci. Že to nebyl náhodný výkon, dokázal i mladý Schumacher. V sobotu si dojel pro svůj nejlepší výsledek v boji o pole position – dvanácté místo.

O čtyřiadvacet hodin později přišla ještě větší sláva. I díky vypadnutí obou Red Bullů 29letý Dán proťal cílovou čáru na páté pozici. Tak vysoko byl Haas ve výsledkové listině naposledy před čtyřmi lety v Rakousku. Grosjean byl na Red Bull Ringu čtvrtý a Magnussen pátý.

S koncem Grand Prix Bahrajnu vypukly v boxech doslova orgie radosti. Všichni v čele s bossem Steinerem křepčili jako na karnevalu. „Vůbec nevím, co mi Kevin říkal do týmového rádia, takový tam byl strašný hluk,“ přiznal šéf Haasu.

Přesto dokázal svého svěřence pochválit: „To byl návrat jako od Vikinga!“

Magnussen po závodě zářil štěstím. „Bylo to prostě šílené. Vím, že jsem to říkal během celého závodního víkendu, ale ono to prostě bylo pořád lepší a lepší,“ uvedl Dán televizi Sky Sports F1.

„Tým si takový výsledek zasloužil. Posledních pár let pracoval skutečně tvrdě. Loni si lízal rány, protože se soustředil na vývoj nové formule,“ připomněl rodák z Roskilde nepovedenou sezonu 2021.

Do té letošní Haas vstoupil nejlépe, jak mohl. I když Schumacherovi těsně unikly první body v kariéře (dojel vůbec poprvé jedenáctý), patří stáji aktuálně senzační třetí místo v Poháru konstruktérů.

Víc bodů v Sáchiru nasbírali jen piloti favorizovaných týmu Ferrari a Mercedes. „Máme letos velký potenciál,“ věří Steiner, jehož barvy se mohou spolehnout i na vylepšené motory Ferrari. Těm v neděli patřila plná polovina bodovaných pozic.

Loni Haas ve výsledkové listině světového šampionátu paběrkoval. Přišla nová sezona, nové monoposty, nové pneumatiky, staronový pilot a rázem je všechno jinak.

Mick Schumacher a Mazepin přitom loni nedosáhli na jediný bod, což samozřejmě znamenalo poslední místo v Poháru konstruktérů.

Po ruské invazi na Ukrajinu zažil Haas turbulentní chvíle. Ukončil spolupráci nejen s mladým Rusem, ale i s titulárním sponzorem. Tím byl ruský koncern Uralkali zpracovávající potaš. Vlastníkem dvacetiprocentního podílu je Mazepinův otec Dmytrij, který patří mezi oligarchy s blízkým napojením na  prezidenta Vladimira Putina.

„Stále se nám hlásí zájemci o sponzorování,“ snažil se uklidnit situaci šéf Haasu Günther Steiner.

Tým dál pokračoval v testech, byť je v Sáchiru narušilo zpoždění nákladního letadla s novým monopostem VF-22. To už byl v boxech Kevin Magnussen.

Dán závodil v barvách Haasu v letech 2017 až 2020. Pak byl ale spolu Romainem Grosjeanem vyměněn za dva nováčky. Během roku, kdy působil v zámoří, se toho v týmu s dílnami v americkém Kannapolisu a britském Banbury evidentně hodně změnilo.

„Vidím ten obrovský pokrok, Haas mi dal k dispozici skvělé auto,“ liboval si Dán v Bahrajnu od pátečních tréninků na Velkou cenu.

Se skvělým monopostem dosáhl skvělých výsledků. Začalo to nečekaným sedmým místem v kvalifikaci. Že to nebyl náhodný výkon, dokázal i mladý Schumacher. V sobotu si dojel pro svůj nejlepší výsledek v boji o pole position – dvanácté místo.

O čtyřiadvacet hodin později přišla ještě větší sláva. I díky vypadnutí obou Red Bullů 29letý Dán proťal cílovou čáru na páté pozici. Tak vysoko byl Haas ve výsledkové listině naposledy před čtyřmi lety v Rakousku. Grosjean byl na Red Bull Ringu čtvrtý a Magnussen pátý.

S koncem Grand Prix Bahrajnu vypukly v boxech doslova orgie radosti. Všichni v čele s bossem Steinerem křepčili jako na karnevalu. „Vůbec nevím, co mi Kevin říkal do týmového rádia, takový tam byl strašný hluk,“ přiznal šéf Haasu.

Přesto dokázal svého svěřence pochválit: „To byl návrat jako od Vikinga!“

Magnussen po závodě zářil štěstím. „Bylo to prostě šílené. Vím, že jsem to říkal během celého závodního víkendu, ale ono to prostě bylo pořád lepší a lepší,“ uvedl Dán televizi Sky Sports F1.

„Tým si takový výsledek zasloužil. Posledních pár let pracoval skutečně tvrdě. Loni si lízal rány, protože se soustředil na vývoj nové formule,“ připomněl rodák z Roskilde nepovedenou sezonu 2021.

Do té letošní Haas vstoupil nejlépe, jak mohl. I když Schumacherovi těsně unikly první body v kariéře (dojel vůbec poprvé jedenáctý), patří stáji aktuálně senzační třetí místo v Poháru konstruktérů.

Víc bodů v Sáchiru nasbírali jen piloti favorizovaných týmu Ferrari a Mercedes. „Máme letos velký potenciál,“ věří Steiner, jehož barvy se mohou spolehnout i na vylepšené motory Ferrari. Těm v neděli patřila plná polovina bodovaných pozic.